MyAmericanDream!<3

week nr.1 zit er al weer op

Heyhoiii allemaal!

Het is al weer 1,5 week geleden dat ik wat van me heb laten horen en ik heb intussen alweer van alles meegemaakt en dat moet ik jullie natuurlijk wel even vertellen.

Laten we maar beginnen bij maandag 17 augustus. Dat was de dag dat ik naar school moest om mijn vakken te kiezen. Ik kwam daar aan op een gigaaaantische school (vergeleken met de school waar ik aan gewend was) waar ik samen met mijn hostmom naar de counselor ging. Ze vertelde me dat ik een junior word en na heel wat gedoe (want mijn counselor is ook nieuw op de school), hebben we dan toch mijn rooster voor elkaar gekregen. Helaas pindakaas, kon ik geen spaans en drama krijgen, want die klassen zaten al vol.. dat is het nadeel dat de school al was begonnen. Mijn rooster ziet er als volgt uit:

  1. Zoology/environmental science (heeft te maken met onderzoek naar dieren etc.)
  2. Algebra II (wiskunde)
  3. US History (amerikaanse geschiedenis)
  4. VPA (soort van kunstgeschiedenis, dit is een vak die elke junior op mijn school moet hebben)
  5. French II
  6. Psychology (de studie van het menselijk brein)
  7. English III

Ik heb pauze tijdens mijn 5th period, wat dus in mijn frans klas is.

dinsdag was het dan zo ver, mijn eerste schooldag op campbell county highschool. Ik was er helemaal klaar voor, maar was wel ontzettend zenuwachtig. Toen ik aankwam op school heb ik eerst een rondleiding gekregen door de school, zodat ik mijn klassen en locker wist te vinden (die locker krijg ik nog steeds niet open, jeetje wat is dat een gedoe zeg XD). Hierdoor had ik mijn 1e les gemist, maar begon ik vol goede moed mijn 2e les, algebra, nou… dat ging me nog niet zo gemakkelijk af. Aangezien ik al geen genie ben in wiskunde in nederland en dit ook nog in het Engels is, met allemaal vreemde termen, ging dit niet zo super, maar goed, ik begin nog maar net, dus moet de hoop er maar even inhouden. Deze klas was verder wel leuk, ze wilden me graag helpen. Daarna ging ik door naar US history, er werd mij daar ook een tafel aangewezen. Deze leraar was heel behulpzaam, maar de klas zei geen woord tegen me, mensen zeiden niet eens hallo als ik hoi tegen hen zei.. nouja.. wat een rare kinderen :P maar goed.. daarna naar VPA en toen alweer frans, waar ik tussen de les, naar de kantine moest om te lunchen, gelukkig heb ik een super leuke frans klas en mocht ik bij een paar meiden zitten, waar ik nu nog steeds bij zit. Daarna had ik mijn laatste 2 klassen nog en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan, buiten school stond mijn hostmom mij al op te wachten en ze kon niet wachten om mijn verhaal van die dag te horen.

Dag 2 van school ging eigenlijk net zo als dag 1, alleen moest ik met de bus, pfoee.. nou.. die is er al heeeeerlijk optijd.. 6.30 staat de bus in onze straat om ons op te halen. Ik ga met de bus naar de middle school en dan moet ik weer in een andere bus op weg naar mijn high school. Dit is allemaal goed gegaan en ik heb een meisje uit mijn straat leren kennen, waar ik het goed mee kon vinden, dus fijn dat ik zo weer nieuwe mensen leer kennen. D

Die donderdag werd ik wakker en voelde ik mij niet lekker. Ik was ontzettend moe en had vreselijk hoofdpijn. Mijn gastouders wisten hier vanaf, maar ik wou toch graag naar school, want ik wilde niet in de eerste week al wat van school missen. Na mijn 1e les, ben ik toch maar naar de schoolnurse geweest, en die vertelde mij dat ik beter naar huis kon gaan en rust moest nemen, dus ik belde mijn hostdad op en die kwam mij ophalen. Ik heb die dag bijna de hele dag geslapen. Toen ik vrijdag wakker werd voelde ik mij nog steeds niet goed, mijn hoofdpijn was alleen nog maar erger geworden, dus ik vertelde mijn gastzusje en die zei dat ik maar weer naar bed moest gaan en dat zij mijn gastouders wel zou vertellen. Toen ik wakker werd, moest ik me van mijn gastmoeder aankleden, want we gingen naar de dokter.. nou.. de mensen gaan hier wel heel gauw naar de dokter.. was het 1e wat ik dacht. Wat bleek nou.. als je bij mij op school meer dan 1 dag mist, moet je een excuus briefje hebben van de dokter of zoiets, ook mag je maar een bepaald aantal dagen ziek zijn, dus ik heb daarvan al 2 op. Maar goed.. aan het eind van de dag ging het gelukkig al wat beter.

De volgende dag maakte mijn hostmom me wakker, want ze hadden een verassing voor ons. We gingen ergens heen en mijn gastzusje en ik wouden maar al te graag weten waar. Toen we in de auto zaten vertelden ze dat we naar Lexington zouden gaan, naar het horse park. We hebben het hier heel gezellig gehad en veel foto’s gemaakt.

Zondag ben ik met ze mee geweest naar de kerk. Ze gingen deze keer naar de kerk waar David (hostdad) vroeger altijd naartoe ging. Het was een super mooie kerk en de mensen daar waren allemaal super lief en geïnteresseerd in mij, daarna hebben we nog even ergens wat gegeten en toen we thuis waren heb ik nog even gezellig geskypt met het “thuisfront”.

Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, alleen heb ik nog niet echt vrienden gemaakt waarmee ik buiten school om ook wat leuks mee doe (wat ik jammer vind), maar dat heeft wat tijd nodig.. dat is wat mijn gastmoeder mij vertelde. ook zei een meisje uit mijn zoology class tegen mij dat het eventjes duurt omdat iedereen elkaar al jaren kent en samen van middle school naar high school is gegaan en dat ik er dan ineens als nieuweling bij kom, dus dat is ergens ook wel begrijpelijk, maar ik vind het gewoon best jammer. maargoed, hoop erinhouden, ik ben er nogmaar net, dus ik heb nog tijd genoeg om vrienden te maken.

Laughing
Wink

Dat was denk ik wel even de samenvatting van alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt..

Ik ga proberen 1x per week te schrijven, maar ik kan niet beloven dat dat ook helemaal goed gaat komen, hahah.

Dikke knuffel van hier!

Xx Esmee

Reacties

Reacties

#nicksmee

Heee schat,
Leuk geschreven, echt zoals jij bent! Goed om te horen dan je een leuke dag had bij je hors park ;)
Vriendinnen maken komt zoals je zegt uiteindelijk wel. Give it some time baby! Ik ben er altijd voor je dus vriendinnen heb je sowieso. Keep the faith, you will be fine! I love youuu! Xxxx

Anita

Hee Esmee,

Leuk om weer van je te horen/lezen. Jammer dat het met de contacten nog niet zo wil vlotten maar jou kennende komt dat wel goed met je vlotte babbel. Ook fijn om te weten dat je het zo naar je zin hebt in je gasgezin. Tot het volgende verhaal. Lieve groetjes uit Veendam xxx Anita

Papa

Hoi lieverd,

We hebben via Skype en WhatsApp uiteraard al wel contact met elkaar gehad, maar toch verheug ik me er iedere keer weer op om je blog te lezen. Wat heb jij het getroffen met je gastgezin schat! Lieve mensen. Leuk dat ze jou en Elizabeth zo betrekken in hun leven. Met jouw persoonlijkheid en karakter komen de vriendschappen ook vanzelf. Daar ben ik van overtuigd. Dit heeft alleen wat tijd nodig, maar het komt wel goed schatje ;-) Ik ben blij dat je je weer beter voelt. Heel veel succes en plezier op school!

Dikke kus van papa. I love you!!!

jolijn

Wat leuk dit zo te lezen. Ik blijf je volgen en zal alles aan linsey en dylano vertellen. Veel plezier en ik weet zeker dat je binnenkort veelvriendinnen hebt...
Je bent zi'n leuke gezellige meid... komt goed hoor
Dikke knuffel van linsey en dylano en van ons natuurlijk.

Marianne

Hallo Esmeé,

Wat ontzettend leuk om dit mee te mogen lezen/leven.
Met die vriendschappen gaat wel goed komen....! Daar ben ik van overtuigd. En fijn dat je het zo naar je zin hebt in je gastgezin. Succes op school en veel plezier, tot het volgende verhaal. XXX Marianne en Johan

oma

Hallo schat.

Wat fijn om weer iets van jou te lezen. Ik kijk er elke keer weer naar uit. goed om te horen dat je een leuk gastgezin hebt en op school komt het ook wel goed want jij maakt wel snel vrienden. Ik ben blij dat je weer beter bent! Veel cuc6! Dikke knuffel en heel veel liefs van Opa en Oma we houden van je.

Derry

Leuk om weer een verhaal van jou te lezen dat doe je goed. Fijn dat je het naar je zin hebt. Verdere contacten komen vanzelf. Zo lang ben je er nog niet en je hebt nog wel even. Xxx van de Dikjes

Dorien

Wat leuk! Rare mensen ja hahaha maar komt allemaal wel have fun! Xxxxx

Willemijn

Hey Esmee,
Leuk verhaal! Bij US history heb ik PRECIES hetzelfde hahah, aardige leraar maar de klas zegt geen woord (tegen mij dan) Achja, rara kinderen idd :p

Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active