MyAmericanDream!<3

twee keer op kamp??

Heyheyheeyy!!!

Hoe gaat het allemaal in het kleine kikkerlandje? Hier in Kentucky gaat het helemaal toppie, op de regen na, maar goed, dat is op dit moment eigenlijk dus gewoon geen verschil met Nederland.

Ik vertelde de vorige keer dat ik op kamp zou gaan met de kerk en met youngLife (had ik youngLife al wel verteld? Zo nee, bij deze, haha) Duss… Vorige week vrijdag ging ik op weg naar de kerk, waarna we vertrokken naar het kamp. Eenmaal bij de eindbestemming aangekomen, gingen we naar de kamer om een bed te vinden. Toen we daar mee klaar waren, gingen we eigenlijk vrij snel slapen geloof ik, want het was al best laat.

De volgende ochtend mochten we er lekker om 7 uur al weer uit, om rond 8 uur te ontbijten. Het zou die dag gaan regenen, dus sommige activiteiten konden helaas niet doorgaan. Rond 11 gingen we bazooka Ball spelen. Dit is een soort van paintball, maar dan in plaats van verf, een bal, zo groot als een tennisbal. We deden verschillende variaties, van 2 teams, tot individueel. En we hebben ook de Hunger games variant gespeelt. Hier bij moesten we alle bazooka “geweren” in het midden van het terrein leggen en zelf allemaal in een cirkel op een afstand er vanaf staan. Als ze dan hadden afgeteld, kon je er voor kiezen om zonder “wapen” te spelen, of om naar het midden te rennen om zo’n ding te pakken. Naja.. ik ben dus maar naar het midden gerend, want anders had ik helemaal geen kans natuurlijk. Wat toch wel erg teleurstellend was, was dat een aantal mensen even hadden afgesproken om allemaal op mij te gaan schieten, dus was ik als 1 van de eerste uit (ik zou de Hunger games dus niet bepaald lang overleven) maar…. Daarna gingen we nog een potje spelen, deze keer rende ik nog sneller naar het midden om direct mensen te proberen te raken. En het is mij gelukt, want de mensen die mij de vorige keer hadden geraakt, had ik deze keer lekker geschoten. En ik heb het ook nog eens bij de laatste 3 gehaald, ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest, alleen ook toen had ik weer vertrouwen in iemand, die toen mij neerschoot, dus de tip van de dag, vertrouw nooit de meiden die er onschuldig uit zien tijdens zo’n spel, hahahah. Maar gelukkig heb ik het wel super leuk gehad, en daar gaat het natuurlijk om. Daarna zouden we allemaal spellen gaan spelen, maar het regende kei hard, dus konden we ze niet allemaal doen, wel heb ik met mijn gezicht in een bord vol me slagroom gelegen om zo snel mogelijk de M&M’s van de boden op zien te eten, en heb ik een waterballon met chocomel op me gekregen. En toen was de dag eigenlijk al weer om en gingen we die zondag erna alweer naar huis toe.

Toen heb ik weer een weekje school gehad, en vrijdag was het Halloween op school, aangezien de “echte” Halloween niet op een schooldag viel, deden we het die vrijdag. Het was echt geweldig om te zien hoe erg mensen hun best doen om er het engste, grappigste, leukste etc. uit te zien. Ik heb dan ook een hoop originele kostuums gezien. Maar ook waren er mensen die zich helemaal niet hadden verkleed, want het was immers niet verplicht. Zelf was ik niet zo origineel, want ik kwam er pas laat achter dat het al Halloween was dat weekend, dus deed ik een poging als een nerd, die niet helemaal was gelukt, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd, hahah.

Die avond zouden we vertrekken met youngLife, op naar het kamp. Eerst gingen we naar de Football game, waarna we met ons allen de bus in gingen om half 11 s’ avonds om 2 uur te rijden, dus vrijwel iedereen viel in slaap, want onze energie was wel even op na die Football game. Toen we daar rond half 1 aankwamen, moesten we onze spullen op een bed gooien en direct weer weg, naar het “club huis” dit was een gebouw waar we een paar keer op een dag met alle youngLife’s van de omgeving die daar op kamp was, samen kwamen. Nou.. ik wist dus niet dat we daar nog heen gingen en dacht dat ik lekker kon gaan slapen, maar niet dus, we gingen nog lekker dansen zingen, spelletjes spelen en ga zo maar door. Toen rond 4 uur sliep ik eindelijk en kon ik de volgende ochtend om 8 uur alweer wakker worden voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we knockerball spelen. Dit was echt geniaal, de meeste van jullie hebben er vast wel eens een filmpje van gezien. Je gaat in een soort van reuze opblaas hamsterbal, waar je benen onderuit steken, en dan ren je op elkaar in om elkaar te tackelen etc. het was echt zoo grappig om te doen, maar ik was er na 3 keer wel klaar mee, want ik kreeg ontzettende hoofdpijn. Toen we daar mee klaar waren, gingen we naar een Creek (water ding) waar je (als je dat wou) in kon gaan springen, nou.. das natuurlijk super gaaf, maar ja.. ik ging er niet in, want mijn hoofdpijn was nog niks beter, dus keek ik de mensen toe, die het wel deden en zichzelf ziek maakten, door met dat koude weer in het ijskoude water te springen, wat wel een leuk gezicht was. Ik had al een paracetamol ding ingenomen en gelukkig werd het een uurtje later al wel weer wat beter. Rond 4 uur gingen we messy games spelen, je moest oude kleding aan trekken, die vies mochten worden, dus dat ging nog wat beloven. We begonnen met het spel, welcome in the jungle if… we moesten hierbij onze schoenen uit trekken. En na de zin “welcome in the jungle if..” zeiden ze iets, en als dat tot toepassing was op jou, moest je naar het midden rennen en zoveel mogelijk mensen proberen te tackelen en hun sokken zien uit te krijgen. Dus ja, dat was zo’n beetje het doel van dat spel. En daarna gingen we een spel spelen, waarbij we allemaal een stukje tape op ons shirt moesten plakken en dan proberen van het andere team de tape zien te krijgen en zorgen dat ze jouw tape niet te pakken krijgen. Dus daar waren 2 teams van 100-150 (4 verschillende plaatsen van youngLife in elk team) man elkaar aan het aanvallen. Verder hadden we nog heel veel club, wat inhoud dat je lekker keihard mee zingt en schreeuwt met de muziek, danst en andere lekkere gekke spellen speelt. En als je daar niet aan mee doet, kijkt iedereen je raar aan, dus je doet maar beter lekker gek mee. Zoo fijn om te zien dat er hier mensen zijn die zelfs gekker zijn dan ik, kan je je dat voorstellen? Die nacht werd het ook weer lekker laat, en ging de klok ook bij ons een uurtje terug, waardoor we toch gelukkig een uurtje langer konden slapen. Die zondag vertrokken we ook weer naar huis, wat ik ook echt ontzettend jammer vond, want ik had het daar zo naar mijn zin. Er zijn zo veel verschillende mensen, van populair, tot country, tot hiphop en ga zo maar door, maar iedereen is daar samen als 1 grote familie, en dat vind ik echt ontzettend leuk om te zien.

Die avond had ik nog samen met een aantal anderen van youngLife afgesproken om ergens te gaan eten. Ze kwamen mij ophalen van huis, waarna we direct doorgingen naar dat restaurant. Waar we eerst ook nog een half uur hebben gewacht voordat we konden zitten, omdat we met 15 man waren en je daar niet kon reserveren. Ook daar was het ontzettend gezellig en heb ik weer allerlei typische Amerikaanse acties gezien. Toen iedereen was uitgegeten, zaten we wat te praten en zeiden een aantal dat ze nog niet naar huis wilden, dus gingen we met een nog wat kleiner groepje naar een huis gegaan om daar de rest van de avond nog even te zijn. Het was eerst nogal een gedoe, want ik had mijn gastmoeder al een paar keer gebeld om te vragen of ik mee mocht, maar ze nam maar steeds niet op, dus besloten we om naar mijn huis te rijden om het te vragen. Kwamen we daar binnen, hoorden we helemaal niemand, wat bleek nou.. ze waren al aan het slapen. Alleen werd Joan net wakker, dus kon ik het direct vragen. Gelukkig mocht ik mee, zo lang ze me maar om half 12 weer thuis brachten. Dus rond kwart over 11 vertrokken we en brachten ze me weer lekker thuis, waarna ik nog nooit zo goed heb geslapen. en jaa.. toen was het maandag en was ik vrij. En nu, dinsdag ook nog vrij, in verband met de electies, en zit ik lekker mijn blog te schrijven en weten jullie weer wat er de afgelopen twee weken in mijn leventje is gebeurd.

Dat was mijn meegaaa lange verhaaltje van vandaag alweer.

Dikke knuffel vanuit kentucky!!

Ps. laat vooral reacties achter hoor, vind ik alleen maar super leuk om te lezen, hihih.

Reacties

Reacties

Nathalie

Super leuk om te lezen, zo te horen heb je het erg naar je zin. Goed om te horen! Nog heeel veel plezier daar en de groetjes uit het koude kikkerlandje haha :)

Papa

I love your writing! Big kiss and hug from your dad. Till next time. See ya!

oma

Wat een avontuur! Je maakt veel mee daar! En wat kan je verhalen schrijven. Doe je het niet na, maar ik ben blij dat je het zo naar de zin hebt. Nu moet je zeker je slaap weer inhalen? Geniet er maar lekker van maar doe ook rustig aan. Heel veel liefs van opa en oma! XXX
love you!

Anita

Jeetje. Krijg een droge strot van het voorlezen van je suuuper lang verhaal. Johan kijkt voetbal en ik lees je verhaal voor. Iedere keer weer leuk die belevenissen van jou. En ook goed dat er mensen zijn die nog gekker zijn dan jou haha. Ach ja en waar je mee omgaat wordt je mee besmet zeggen ze hè. Dus doe maar lekker gek mee. Veel plezier verder met je clubjes en de groetjes uit Veendam

Mama

Wat een verhaal, lieverd! Leuk. Nu kan je eerst weer bijkomen van al die kampen :-). Dikke kus???

Ilona

hahah wat een geweldig verhaal , zit altijd met een bic smile achter de pc :) :) , zitten je weekenden ook altijd zo vol? of valt dat gelukkig mee . rust maar lekker uit en we kijken alweer uit naar je volgende verhaal. ;)

liefs uit Klijndijk (Rob, Ilona,Damian &Jayden)

Marianne en Johan

Hoi Esmee,
Wat leuk om elke keer jouw mooie verhalen te lezen.
Je maakt veel vreemde en gekke dingen mee, maar daar kan jij zelf ook wat van. haha. Heel veel plezier nog in de States en geniet er gigantisch van.

Liefs uit Eerbeek

#nicksmee

Thanks voor dit verhaal, nu had ik iets te doen toen ik in het ziekenhuis aan het wachten was hahaha!
Klinkt super leuk schat! Talk to you sooon! Love you xxx

Derry

Zag vandaag pas je verhaal en wat voor een verhaal. Wat kun jij dat mooi doen zeg. Dat kan ik niet ,maar ja ik beleef natuurlijk ook niet zoveel als jij. Ook nog 2x op kamp. Tjonge jonge wat een geluk. Je kunt er wel een boek over schrijven . Wacht nu al op je volgende verhaal. Dikke kus uit pekela.

marga

Hallo giebeltje. Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, en dat ze je overal mee heen slepen. Je zou wel kei kapot zijn naar twee van die kamp weekenden. Wens je het allerbeste daar in het bigg Amerika lief en gr ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active