MyAmericanDream!<3

vervroegde mini pakjesavond

HEEYHOOI!

Mijn leven is de afgelopen 2 weken niet erg bijzonder geweest. De laatste keer dat ik mijn blog schreef, was ik net terug van kamp, en sinds dien ben ik eigenlijk alleen maar verkouden en ziekjes geweest. Wat een feest!?! Maargoed.. gelukkig is het nu wel al weer stukken beter.

Afgelopen vrijdag ben ik naar Skyzone geweest. Dit was in cincinnati, een gebouw, waar je binnen allemaal trampolines etc. hebt. Ook hadden ze een bak met foom ofzoiets. (zijn iets van sponzen dingen ofzo) en daar kon je dan inspringen. Het was echt super gaaf om allemaal te doen. alleen kreeg ik natuurlijk weer last van mijn nek.. maargoedd.. dat ging de volgende dag ook wel weer beter

Smile

Dat weekend heb ik ook niet erg veel bijzonders gedaan eigenlijk, dus heb ik niks over te vertellen.

Maandag toen ik thuis kwam van school vertelde joan dat er een pakketje was aangekomen voor mij, dus dat we naar het postkantoor moesten. Dus op naar het postkantoor waar ik mijn pakketje heb opgehaald. Het was van papa en mama ^-^ hoe lief?

Eenmaal thuis maakte ik het open, eerst moest ik de enveloppe open maken, die bovenaan lag. Daarin zat een gedicht van sinterpapa de dichter. Super lief en leuk gedichtje had ie geschreven ^_^

Toen mochten we onze cadeautjes uitpakken. Sinterklaas komt normaal natuurlijk niet in amerika, maar voor mij wilde hij wel een uitzondering maken zei hij in het gedicht. David, Joan, Elizabeth en ik hebben alle 4 leuke cadeautjes gekregen en heeel veel lekker sinterklaas/ nederlands eten, dankje wel lieve papa en mama!!! Jullie zijn de beste!

Kiss

Ik heb dus toch nog een beetje mijn eigen kleine pakjesavond gehad.

Ik zou jullie ook nog wel eens eventjes wat dingetjes vertellen die mij tot nu toe zijn opgevallen hiero:

  • Echte kleine auto’s kom je hier niet vaak tegen.
  • Als het stoplicht op rood staat, mag je toch nog steeds rechts af slaan.
  • Als je verteld dat je elke dag een half uur naar school fietst, schrikken ze en kijken ze je aan alsof je gek bent.
  • Als je aan tafel zit en met mes en vork eet, kijken sommige Amerikanen je ook raar aan, want zij eten namelijk meestal alleen met vork.
  • De Supermarkten zijn niet normaal groot, hier kan je pas echt iemand in kwijt raken, het is net een winkelcentrum.
  • En dat winkelcentrum is dan ook letterlijk, want ze hebben er echt alles wat je maar kan bedenken, van meer dan 100 verschillende soorten ijs, tot melk van 30 andere merken, tot kleding en een gehele medicijnen afdeling. Je kan het je hier nog niet zo gek bedenken of ze hebben het wel.
  • Je bent hier echt afhankelijk van je (gast)ouders, als je nog geen rijbewijs hebt. Want openbaar vervoer zie je hier amper en ook fietsen doen ze hier niet.
  • Op school slapen, is meestal geen probleem, al moet je wel uitkijken bij welke leraar je bent.
  • En word je te laat wakker, of heb je geen zin om je aan te kleden? Dan ga je toch gewoon in je pyjama en met je sloffen aan naar school? Hier in Amerika kan het allemaal.
  • En ook eten in de klas is in de meeste gevallen wel oké.
  • De Amerikanen zijn zo vriendelijk, ze praten zo met een totaal vreemde in een restaurant over hun dag, zeggen altijd hallo en gaan gauw een gesprek met je aan, ook al kennen ze je niet, daar kunnen wij als nuchtere Nederlanders nog eens een voorbeeld aan nemen!
  • Ohhjaa, en als iemand je vraag: How are you? Dan is het niet de bedoeling dat je gaat vertellen hoe je je voelt en wat je allemaal hebt gedaan, want het is namelijk gewoon een groet, net zoals hallo of hoi hier, alleen zeggen zij: “Hey! How are you?” En dan zeg je gewoon lekker terug “ good how are you?” En niet.. “mwahh.. ik heb niet mijn beste dag vandaag, ik moest namelijk vanochtend naar het werk, maar er was ville, dus kwam ik te laat aan en toen werd mijn collega ook nog een ziek, dus moest ik dubbel werk doen en mijn lunch ook nog opgeven, en nu ben ik eindelijk vrij, maargoed, moest ik nog boodschappen doen, want was ik gisteren vergeten, en ja, nu sta ik met jou te praten, hoe gaat het met jou?” Het is dus gewoon uit vriendelijkheid, en niet omdat ze echt benieuwd zijn hoe het met je gaat.

Ik denk dat dat het wel weer was voor vandaag, want zoals ik al zei, ik heb niet erg veel meegemaakt de afgelopen 2 weekjes.

Doei doei lieve vriendjes, vriendinnetjes, familie en andere mensen die mijn blog lezen (als er anderen zijn die mijn blog lezen, haha)

Genieten jullie maar even lekker van sinterklaas, die waarschijnlijk net weer het land is binnen gekomen en van het eten (waar ik ook heerlijk van aan het genieten ben)

Ik spreek jullie later wel weer.

Liefs,

Mij!!

~ Go some place where no one knows your name.

Reacties

Reacties

Sinterpapa

Ik hing weer aan je lippen tijdens het lezen van je blog. Je bent net je vader... jij kunt ook van niets iets maken en op papier zetten ???? Till next time! Dikke kus van Sinterpapa.

Mams

Mooi geschreven, lieverd! Ik ben blij dat je weer beter bent. Je bent inderdaad net een dochter van jouw vader :-).Geniet van al het lekkers! Dikke kus van Mama

Anita

Hee Esmee,

Dat lijkt me wel een hele uitdaging zo'n grote supermarkt(foto!!). En zo te lezen zou Johan zich daar ontzettend thuis voelen. Die kletst ook met iedereen en overal haha. Moet voor jou toch ook geen probleem zijn? ???? Was weer leuk om te lezen hoor. Veel liefs uit Veendam

oma

Hallo meid.
wat weer een verhaal en dat van 2 weken dat schrijf ik in 1jaar nog niet. Vervelend dat je weer wat ziek was, maar gelukkig ben je weer wat beter en kun je lekker van je sinterklaas lekkers genieten! We kijken altijd weer uit naar je volgend verhaal.
heel veel liefs en dikke smok van opa en oma! We houden van je!!!

Marianne

Hi Esmée,

Weer een super leuk verhaaltje.
Had je wel eens willen zien dollen in de ''ballenbak''. Haha.
Krijgen we ook nog een foto van jou in je pyjama naar school? Of is t niet zo erg?!;)
Hadden ze in de supermarkt ook vast king size winkelwagens of niet...?
Fijn dat jullie ondanks de afstand toch van 't sinterklaasfeest kunnen genieten!
Liefs, en groetjes uit Eerbeek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active