MyAmericanDream!<3

Thanksgiving en kerst start in november?

Heeyyhooii allemaaaaal!

Welkom op een nieuwe blog van… mij!!

Ik heb weer heel wat beleefd in de afgelopen twee weken. Laten we maar beginnen met thanksgiving.

Thanksgiving is echt een big deal hier in Amerika. Iedereen heeft het er weken van te voren al over en dat ze niet kunnen wachten etc. Ik had natuurlijk al wel heel wat verhalen gehoord, maar wist toch niet echt wat ik kon verwachten. En mijn familie viert het ook nog een beetje anders dan de officiële thanksgiving “traditie” ze deden namelijk een ontbijt. We vierden het hier thuis, omdat mijn gastouders de opa en oma van de familie zijn. En ze doen een ontbijt omdat de kinderen ook allemaal nog naar de andere helft van de familie toe moesten en zo zat er toch nog wat tijd tussen het eten (aangezien je een hele hoop te eten krijgt die dag). Het was echt heel gezellig en super leuk om de familie weer te zien. Ik had bijna iedereen al wel ontmoet, dus dat was wel heel fijn. Joan had echt een heerlijk ontbijt klaar gemaakt en ook lekker typisch Amerikaans. Rond een uur of 12/1 was iedereen weer weg en gingen we alles weer gezellig opruimen. Toen bedachten we even dat het wel leuk zou zijn om eens even een filmpje te gaan kijken in de bios. Dus gingen we gezellig een kerstfilm kijken. Love de Coopers heette die. Ik vond het een hele leuke film. Joan had al heel vaak gesproken over die kerstbomen die ze hier in de buurt hebben in centrums enzo.. die allemaal zo mooi zijn, en ik ben helemaal weg van kerst, dus ik wou eigenlijk wel heel graag even wat kerstlichtjes gaan bekijken. Na de film gingen we eerst nog even terug naar huis, want het was nog licht, en toen rond 7 uur, toen het donker was, gingen we op weg naar Newport om daar even wat lichtjes te gaan bekijken. Het zag er echt al super leuk uit allemaal. Dus ja.. dat was een beetje mijn Thanksgiving dagje.

Toen vrijdag was het blackfriday. De dag met allemaal sale in de winkels. Iedereen vertelde mij al dat het een vreselijk chaotische dag zou worden, maar goed, ik ben maar 1x in Amerika, dus dat moet ik natuurlijk wel even mee maken. Ik ging met mijn gastzusje naar een mall toe, ergens in Ohio. Normaal gesproken is het de bedoeling dat je je wekker super vroeg zet en dan als de winkels open gaan gaat vechten om de goedkoopste dingetjes, naja.. dat niet perse (ook al gebeurt dat wel) maar dan ga je lekker vroeg in de ochtend de goedkope dingen kopen etc. alleen wij hadden geen zin om onze wekken zo super vroeg te zetten, we houden namelijk beide heel erg van uitslapen, hahah, dus om 9 uur zette wij onze wekker en om 10 zaten we in de auto op weg naar de mall. Het was inderdaad ontzettend druk, maar gelukkig werd er niet gevochten om de aankopen hier. Wel stond er een rij van het begin tot het einde van d winkel, erg fijn. We besloten later nog even naar de Starbucks te gaan om even wat te drinken te kopen, waren we aan de beurt, zeiden ze: “deze is van het huis, loop maar door” tegen Elizabeth, dus ze keek raar op en liep door. En ook tegen mij zei ze: “ heb een fijne dag verder Esmee (want ze vroeg mijn naam etc) deze is van het huis..” ???? is wat we beide dachten. Elizabeth was al aan het kijken of de mensen na ons ook moesten betalen, maar dat hoefde ook niet, we waren dus gewoon op de goede plek op het perfecte moment.

Die dag erna, zaterdag, gingen we al beginnen met het opzetten van de kerstboom en het versieren van het huis. Ik had daar echt zin in, want dat vind ik altijd zo leuk om te doen, want ik ben echt helemaal dol op kerst, dus dat was echt geweldig en zeker omdat ze er al zo vroeg mee beginnen. En iedereen hier heeft ook gewoon echt die kerstspirit al direct. Dat is echt gaaf om allemaal te zien. Sommige huizen gaan ook helemaal los met versieren, als je hier s’ avonds door de straten rijdt, verlicht het helemaal op, ziet er super leuk uit allemaal.

Dat waren denk ik wel zo’n beetje de hoogte punten van die week.

En toen die week daarna op vrijdag ben ik wezen schaatsen met een groep van YoungLife. Ik had er echt heel veel zin in, want ik wou zo graag weer een keertje schaatsen. Toen we in de auto op weg naar “down Town” Cincinnati zaten, zei Bailey de hele tijd dat ze gegarandeerd ging vallen, want ze had nog nooit van haar leven geschaatst etc. dus toen beloofde ik haar wel eventjes dat ik haar zou leren schaatsen, want ik ben immers zo’n prof.. hahah nee, maar goed, ik weet wel hoe ik op schaatsen vooruit kan komen, en daar ging het om, want zo’n schaatsbaan hier is niet voor het snel schaatsen, maar gewoon voor de fun. Dus toen we na het wachten in die lange rij eindelijk binnen waren, gingen we de schaatsbaan op. Even wennen en het lukte mij al helemaal, maal Bailey viel gelijk bijna en hield zich gauw vast aan de railing. Dus.. toen hield ik haar maar even heel goed vast en ben ik met haar gaan schaatsen. Aan het einde lukte het haar zelfs een half rondje voorzichtig alleen te schaatsen, dus ik voelde me wel echt even een super hero. Ik vond het echt super gezellig om met die leuke groep te gaan schaatsen.

Die maandag was alweer de laatste YoungLife club van dit seizoen, helaas pindakaas. Dat vind ik wel erg jammer, want ik heb het altijd super leuk daar, maar goed, in februari ofzo begint het waarschijnlijk wel weer.

Ik denk dat dat wel zo’n beetje de belangrijkste en leukste dingen van deze afgelopen weken waren, dus jaaaa…

To de volgende keeeerrrrr!!

dikke knuffel van mij.

~it's not a trip or a vacation.. it's a second life

Reacties

Reacties

Derry

Wat was dat weer een mooi verhaal om te lezen. Leuke tijd van het jaar om daar nu te zijn. Wens je dan ook alvast hele fijne feestdagen. Xxx van ons allemaal.

Papa

Great story! With love... ?? Your dad.

Papa

De vraagtekens moesten een hartje zijn ;-)

oma

Wat weer een leuk verhaal en wat beleef je daar veel.
kerst is daar leuker dan hier zo te horen! Heb je toch mooi meegemaakt straks. Wij wensen je fijne kerstdagen! Heel veel liefs van opa en oma ! Knuffels en kus.

Carina

Leuk om weer te lezen. Fijne kerstdagen. Groetjes uit Bierum.

Marianne en Johan

Leuk om je belevenissen in de States te lezen.
Wat super dat je het daar zo goed naar je zin hebt en van alles meemaakt.
Wij wensen jou en je gastgezin een hele fijne kerst toe.
liefs vanaf de Veluwe xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active